Martin en Wesley
Digital Marketing Managers
Ruimte voor innovatieve ideeën op jouw werk? Bij ons krijg jij de vrijheid om daar zelf mee aan de slag te gaan. Dit gaf collega’s Martin Bilstra en Wesley Lensink de kans om een technische koppeling te introduceren waar de dealerorganisatie erg blij van werd.


Online berekenen van leaseprijzen
Door de coronaperiode hebben dealers een toenemende behoefte om voorraadauto’s online in de picture te zetten. Om dit te realiseren moeten dealers autodata uitwisselen, wat soms niet van een leien dakje gaat. Tijd voor een simpel maar succesvol idee dus, dachten Martin en Wesley. De digital marketingmanagers bedachten hoe dat in de praktijk gebracht kon worden. Een technische koppeling die leaseprijzen van auto’s online berekent door gebruik te maken van een zogenaamd uniek KOM-nummer. Dit nummer identificeert elke voorraadauto en is bekend bij de websites van de dealers.

Klantbehoefte van A tot Z
Terwijl de koppeling met het KOM-nummer bij Volkswagen Pon Financial Services werd ontwikkeld, gingen de heren als eerste aan de slag met de website van VAG-dealer Pouw. ‘Samen met de websitebouwer maakten we het mogelijk dat de klant, naast de auto met KOM-nummer, de verschillende leasevariabelen (looptijd, kilometrage, eigen risico, zomer- en/of winterbanden, vervangend vervoer) zelf kan invullen. De koppeling zorgt er dan voor dat het maandbedrag automatisch wordt aangepast.’

Aan de slag bij captive dealers
Na veel testen, vernieuwen en toevoegen kon de applicatie eind 2020 live. Al met al blikken zij terug op een mooie tijd. Inmiddels staan andere dealers te trappelen om ook aan de slag te gaan met deze oplossing. Zo vertelt Martin: ‘De techniek is er. Het enige wat dealers zelf moeten doen, is hun website aanpassen, zoals Pouw dat deed. Wij zijn bezig om dit ook door te voeren op onze eigen websites: AutoAbonnement.nl en de Private Lease websites van de verschillende merken. Goed nieuws voor de dealers, want zij mogen de opvolging van alle online deals verzorgen.’

Korte lijntjes
Het leerzaamste moment voor Wesley en Martin? Stipt op nummer één: het behouden van korte lijnen. ‘De samenwerking met Pouw verliep erg goed. Het heeft veel tijd en handwerk gekost, maar iedereen bleef enthousiast. Wat wij verder zien is dat als je samenwerkt met dealers en de importeur, er allerlei nieuwe ideeën ontstaan. We zijn dus nog niet klaar.’
Lees hier de verhalen anderen
Meer over werken bij ons